Usted está aquí: Inicio web asignaturas

Fichas de asignaturas 2006-07


  CÓDIGO NOMBRE
Asignatura 1114015 LENGUA INGLESA Y SU DIDACTICA
Titulación 1114 MAESTRO EN EDUCACIÓN FÍSICA
Departamento C109 DIDACTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA
Curso 3  
Duración (A: Anual, 1Q/2Q) 1Q  
Créditos ECTS 4  

Créditos Teóricos 2 Créditos Prácticos 2,5 Tipo Troncal

 

Profesorado
José Mª JURADO MAGDALENO
Objetivos
OBJECTIVES:

1.- To improve English Language Communicative Competence in listening,
speaking, reading and writing.
2.- To review linguistic and functional structures of the English Language.
3.- To practise some didactic procedures in Teaching English as a Foreign
Language (TEFL).

Programa
CONTENTS:

1.-Verbs and Tenses.
-Modals and other verbs.
2.-Passive.
3.-Infinitives and -ing forms.
4.-Questions.
5.-Reported Speech.
6.-Articles. There and it.
- Adjectives and adverbs.
7.-Prepositions. Building sentences.
8.-Some Didactic Procedures.
Metodología
METHODOLOGY

1-According to Objectives, lessons will begin with a daily listening
comprehension exercise that students must prepare in advance, as a homework.

2- Once a week a Comprehension exercise will be taken.

3- The “lesons” will be explained in the classroom and a test will be
administrated at the end of each lesson.

4- Schooling is compulsory.
Criterios y Sistemas de Evaluación
EVALUATION:

- Evaluations consist of two sections:

a) A listening-Comprehension Test.
b) A written test of whatever part of the contents.
Recursos Bibliográficos
BASIC BIBLIOGRAPHY

ALCARAZ, E. & MOODY, B.: Morfosintaxis inglesa para Hispanohablantes.
Teoría y Práctica, Marfil, 1980.
COE, N.: Practical English Usage, O.U.P.
SWAN, M.: Practical English Usage. O.U.P., 1988.
BESTARD MONROIG, J. Y PÉREZ MARTÍN, C.: La Didáctica de la Lengua Inglesa.
Síntesis, Madrid, 1992.

El presente documento es propiedad de la Universidad de Cádiz y forma parte de su Sistema de Gestión de Calidad Docente.